tiistai 2. helmikuuta 2016

Hylkyjä kuin sieniä sateella.

Sunnuntaina taas kisailitiin agilityn puolella. Kisat olivat järvenpään uudessa hallissa (vai oliko se nyt sipoota sitten kuitenkin?). Itse en kyllä rakastunut tähän halliin. En pitänyt sen tekonurmesta, upotti aikalailla. Lämmittely maastoakaan ei juuri ollut, vieressä meni suhteellisen isotie, jossa ei mennyt kävelytietä. Ollaan ennen kisoja Tidan kanssa kuitenkin tykätty juosta se about kymppiminsa, nyt siihen ei oikein hyvää mahdollisuutta ollut. Samoin hallissa oli kylmä, vaikka oltiin ilmoitettu sen olevan puolilämmin.. tai sitten oon vain tällänen vilukissa :)

Aamusta kisailin Tidan kanssa kaksi starttia. Harmikseen rimat oli 60cm, ja rata treeniä nuilla korkeuksilla ei paljoa olla tehty. Kuitenkaan rimoja ei alas tullut, mikä hieman yllätti! Nollia ei tehty, mutta jossain tärkeämmässä onnistuttiin! Kävelin lähtöön ja Tida jäi kerrasta nätisti lähtöön! Kiitos edellistä postausta kommentoineelle Veeralle, ansiostasi kerrankin keskityin ja ajattelin mielessäni millainen lähtö tänään tulisi olemaan, ja tein sen!! Olin itse päättäväinen eikä tarvinut alkaa tappelemaan pysytäänkö lähdössä vaiko ei.

Nyt nenä kohti uusia kisoja hyvällä mielin!
( a&b radat samalla videolla..)



kisasin myös sunnuntaina Aino cockerin kanssa. Aino on jo +10 v, hyvin mummeli jaksaa silti! Kummempia tuloksia ei saatukaan, eka rata HYL, ja toka rata 5vp ja 4s yliaikaa.

8 kommenttia:

  1. Vau, hienoa menoa teillä Tidan kanssa! Ootte kyllä niin taitavia! Paljon Tidalla olikaan nyt ikää?

    Olisi kiva joskus lukea postaus teidän perus arkilenkeistä, minkä pituisia käytte ja kuinka paljon irti yms. Olisi kiva kuulla myös mietteitäsi aksakoiran liikunnasta, kunnon ylläpitämisestä sekä ruokinnasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tida täyttää maaliskuun lopulla 2v :-)
      Kiitos ideoista! Koitan toteutella! :-)

      Poista
  2. Ompa harmittavat nuo Tidan hyllyt! Mut mikä ero tossa lähdössä! Sehän on ku eri koira :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Niin tyhmät mokat :-D mutta joo, ton lähtötilanteen yritin tehdä mahd samanlaiseksi kuin treenatessa, eli koira jätetään yhdellä käskyllä ja sit päättäväisesti lähden liikkeelle! Ja sehän toimi!

      Poista
  3. Kivan näkösiä ratoja, harmi hylkäykset! Meille ainakin lämpötila oli sopiva (jopa tuli hiki, kisasin t-paidassa..) ja pohja oli ehkä yksi parhaista jossa ollaan käyty :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ihan kamalan kova palelemaan! :D Mut aamulla sielä oli mun mielestä kylmempi, kuin illalla kolmosten kisojen aikaan.
      Kaikilla on omat mielipiteet, mä en vaan tykönnyt kun pohja upotti (en aijemmin vastaavalla pohjalla oo ollut!) en oo muutenkaan oikein noihin pohjiin perehtynyt mikä olisi koiralle se paras, ehkä mun olisi jo aika ottaa selvää! :)

      Poista
  4. Wau mikä lähtö !!! ♥ Mahtava kuulla, että mun kommenteista oli apua :) Jatkat nyt samaan malliin, että tulee rutiini tuohon tyyliin! Harmittavat hyllyt, mutta en voinut olla hymyilemättä, kun lähtö näytti nyt niiiin hyvältä :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! mäkin olin koko illan ja oon vieläkin pelkkää yhtä hymyä vain! Siis miten mageesti se oli! Paikalla, hiljaa ja keskittynyt <3

      Poista